Az alábbiakban leírt eset nem velem történt, de roppant tanulságos.
Váz: 350d (de akármi is lehetne)
Tünetek:
Először Err99, majd teljes leállás (nem bekapcsolható, nem reagál
semmire), tükrök „félúton” megállása; nyilván a nem megfelelő tápellátás miatt a
vezérlő motor nem kapott áramot és megállt a tükör. Ez bekövetkezhet felhúzott
állapotban, alapállásban, illetve esetemben középállásban, attól függően, mikor
szakad meg a kapcsolat.
Javítás:
Először „természetesen” gép szétszedve, biztosítékok kimérése stb. Semmi sem hibás, osszerak…. Gép továbbra sem jó. Biztosítékokat végigmértem (mind jó volt), így maradtak a
mikrokapcsolók és a fényképezőgép főkapcsolója (a ki-be kapcsoló).
A főkapcsolót teljesen szétszedtem, csatlakozókat, érintkezőket megtisztítottam. Ezután a
tápellátás helyreállt, a gép bekapcsolt.
A szalagkábelek érintkezőit, a konnektorokba való visszarakás előtt meg kell tisztítani, ugyanis az ujjakról
rákerülő zsír is okozhat problémát.
(N. Tamás leírása)
Erről eszembe jutott az a régi vicc, amikor egy autó három utassal leáll a sivatagban. A mérnök utas szerint lehet, hogy eltörött a gyújtáselosztó, vagy besült egy injektor, a számítástechnikus szerint összeakadt a vezérlőegység szoftvere, reszetelni kell. A nő pedig megnézné, hogy van-e benne benzin….
Szóval, ha nem kapcsolódik be egy gép, akkor annak az egyik lehetséges oka, hogy nem működik a kapcsoló 🙂