Sigma 105 F2,8 macro – átépítés manuális fókuszra (HU)

Az optikának el volt szakadva a blendekábele.

Ez még nem is lenne baj – de blendekábel égen-földön nem kapható. Jött az ötlet, hogy akkor egy másik, legalább szélességben azonos kábelt rendelek meg, majd azzal toldom.
A nem bele való kábelt viszont így 2 helyen kellett toldani/ragasztani.

Amúgy iszonyú undorító dc-motoros szerkezet.

Javítás után a blende már rendben, de az AF nem ment….. Gondoltam, hátha a vezérlő IC. Kivettem egy másik Sigmából, LB1836, éppenséggel beszerezhető a kereskedelemben.

Ugyanolyan lett – vagyis ugyanúgy nem működött  (közben szét-összeszerelés, ezerszer.). Egyszer – csak úgy játékból – kézzel megforgattam a hajtóművet. Utána az AF működött – kb 3-szor. Vadul szét-össze. Nincs kontakthiba.

Rámértem a motorra. 0.4 ohm – hmmmm…… Ez nagyon kevés.

A másik sigmában (hasonló motor) 4 ohm. ????

Megforgattam az enyém  tengelyét – 5 ohm. Tovább forgattam – megint 0,4 ohm. Szóval az a baja, hogy van benne egy zárlatos rotortekercs (DC-motor) , ha annál áll meg, akkor az IC letilt. Most kivettem az egész hajtóművet (mert full manuálban néha beakadhat a fogaskerék, utána még egyszer szétszedtem, és a panelon ráforrasztottm a manuált jelző lábakra, így a vázon is jól jelzi az utofókuszt.

Egyébként biztosíték nincs benne, az IC-ben viszont biztosan van túláramvédelem.

A fókuszolás fogaskoszorújában le volt törve egy fog a pálya végén, emiatt sem akartam a DC-motorral vacakolni. Amúgy is makróoptika, arra meg nem kell autofókusz 🙂

Kategória: Sigma optika | A közvetlen link.

Sigma 105 F2,8 macro – átépítés manuális fókuszra (HU) bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. Szabolcs szerint:

    Hello!

    Alábbiakban kérném véleményed, Canon EF 50mm 1.8 II leesett vázastól..
    Ebben a témában elhangzottakat éreztem legközelibbnek a problémához.
    Ütközés következtében a tubus kirepült a házból úgy, hogy a rögzítő csúszó gyűrűt kirántotta a tokból.
    Az obi érintkezőjéhez csatlakozó szalagkábel szó nélkül elszakadt.
    A bajonett egyik füle letört. (ettől még masszívan tart)
    Ennyi amit felfedeztem, a tubus látszólag sértetlenül egyben maradt.
    A fém gyűrű hosszas egyengetésének köszönhetően a tubus újra könnyedén mozog a házban még így szárazon is pont mint fénykorában. (Ettől féltem, hogy nem lesz tökéletes, de..)
    A szalagkábelt ideiglenesen (míg meg nem érkezik az új) vezetékekkel pótoltam, hogy felmérhessem van e további probléma, de sajnos valami nem kerek.
    Sem a rekesz sem az AF nem működik, meg se rezzennek.
    A nyákon lévő alkatrészeken végigmentem pákával, de semmi.
    1.8-as rekeszen lehet képet készíteni (AF ekkor sem jó) de amint kisebbre állítom Error 01-et dob.
    Ha manuálisan fizikailag állítom a rekeszt 1.8-nál kisebbre akkor eleve error 01-el indul a gép.
    Error 01 elvileg érintkezőre utal a gép és az obi közt de azokat végigmértem többször is, érintkezőtől a panelig.
    A fentieken kívül mechanikai sérülést nem találtam.
    AF motort mértem 7 ohm.
    Motorvezérlő ebben is LB1836 de nincs kéznél, elképzelhető ennek a hibája az esettől?
    Véleményed szerint mi okozhatja még a jelenséget?

    Köszönöm!

    • camerarepair szerint:

      a rekesz vezérlése alapján egyértelmű, hogy a rekeszvezérlő motor nem jó, mert amint megkapja a nyitott rekesz jelet a végálláskapcsolóól, megpróbálja kinyitni, de nem tudja. H a ahatároló érintkező lenne rossz,akkor nem tudná, hogy nyitva van.
      gondolom ezen is van BGA alkatrész – ha az lerepedt, akkor el lehet felejteni az egészet.
      várj, míg lesz egy donor. éppenséggel van egy feltámasztott példányom, de ha belehal a kísérletbe – márpedig minden szétszedésben benne van a lehetősége – akkor vissza kell szerezned.

      • Szabolcs szerint:

        Ez összefüggésben lehet az AF-el is?
        Mert 1.8-on hagyva, nem jelez hibát a váz de AF akkor sem megy. Obit felismeri.
        A rekeszléptető mindkét tekercsén (ha jól sejtem azok) 18.5 ohm-ot mértem, (a szalagkábel másik végén mérve is).
        Video modban rátettem az obit szétszerelt állapotban. Video modban folyamatosan a beállított rekeszt kellene tartania. Gépen 1.8 feletti rekeszt állítottam (manual). A tekercseken nem mértem feszültséget, tehát ha jó az elgondolásom a léptető motor nem kap feszt sem. A végállás kapcsolón mérhető ~4.5V.
        Akár hogy állítgattam a vázat és a rekeszt manuálisan semmire nem reagált.
        Mondjuk a panel is kapott egy pofont mert az egyik oldala kicsit kiugrott a helyéről, úgy kellett visszapattintani, ezért is mentem rajt végig pákával.
        BGA alkatrésszel nem találkoztam.

  2. Szabolcs szerint:

    Köszönöm a hozzászólást!
    Megvan a hiba, megy a rekesz és az AF is.
    Már csak a szalagkábelt várom a végleges összerakáshoz.

  3. Szabolcs szerint:

    Közben volt egy hsz-em ami kimaradt a moderációból:
    Szabolcs szerint:
    A hozzászólás rendszer-moderációra várakozik.
    2015-05-04 – 23:38
    Ez összefüggésben lehet az AF-el is?
    Mert 1.8-on hagyva, nem jelez hibát a váz de AF akkor sem megy. Obit felismeri.
    A rekeszléptető mindkét tekercsén (ha jól sejtem azok) 18.5 ohm-ot mértem, (a szalagkábel másik végén mérve is).
    Video modban rátettem az obit szétszerelt állapotban. Video modban folyamatosan a beállított rekeszt kellene tartania. Gépen 1.8 feletti rekeszt állítottam (manual). A tekercseken nem mértem feszültséget, tehát ha jó az elgondolásom a léptető motor nem kap feszt sem. A végállás kapcsolón mérhető ~4.5V.
    Akár hogy állítgattam a vázat és a rekeszt manuálisan semmire nem reagált.
    Mondjuk a panel is kapott egy pofont mert az egyik oldala kicsit kiugrott a helyéről, úgy kellett visszapattintani, ezért is mentem rajt végig pákával.
    BGA alkatrésszel nem találkoztam.
    Válasz

    Mostanira válaszként:
    Megmajmolt az a fránya szalagkábel, a két utolsó pár meg van fordítva a szalagkábelen, mivel ocsmány módon szétszakadt pont ott ahol át van fordítva ez elkerülte a figyelmemet.. a lényeg, hogy egyszerűen megoldódott. Azóta már jó pár kép készült vele.
    A letört bajonettet közben megragasztottam de kicsit nyugtalanít, félek, hogy egy kisebb erőltetéstől leválik és ha bekerül a zárszerkezethez ki tudja mit művel, valószínűleg nálad kötne ki. 🙂 Bár így is gondolkodom, hogy egy átnézésre elküldöm, mert azért csak koppant a váz, még ha a kis 50-es mint egy kis suzuki gyűrődött alatta..

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.