Az optikának el volt szakadva a blendekábele.
Ez még nem is lenne baj – de blendekábel égen-földön nem kapható. Jött az ötlet, hogy akkor egy másik, legalább szélességben azonos kábelt rendelek meg, majd azzal toldom.
A nem bele való kábelt viszont így 2 helyen kellett toldani/ragasztani.
Amúgy iszonyú undorító dc-motoros szerkezet.
Javítás után a blende már rendben, de az AF nem ment….. Gondoltam, hátha a vezérlő IC. Kivettem egy másik Sigmából, LB1836, éppenséggel beszerezhető a kereskedelemben.
Ugyanolyan lett – vagyis ugyanúgy nem működött (közben szét-összeszerelés, ezerszer.). Egyszer – csak úgy játékból – kézzel megforgattam a hajtóművet. Utána az AF működött – kb 3-szor. Vadul szét-össze. Nincs kontakthiba.
Rámértem a motorra. 0.4 ohm – hmmmm…… Ez nagyon kevés.
A másik sigmában (hasonló motor) 4 ohm. ????
Megforgattam az enyém tengelyét – 5 ohm. Tovább forgattam – megint 0,4 ohm. Szóval az a baja, hogy van benne egy zárlatos rotortekercs (DC-motor) , ha annál áll meg, akkor az IC letilt. Most kivettem az egész hajtóművet (mert full manuálban néha beakadhat a fogaskerék, utána még egyszer szétszedtem, és a panelon ráforrasztottm a manuált jelző lábakra, így a vázon is jól jelzi az utofókuszt.
Egyébként biztosíték nincs benne, az IC-ben viszont biztosan van túláramvédelem.
A fókuszolás fogaskoszorújában le volt törve egy fog a pálya végén, emiatt sem akartam a DC-motorral vacakolni. Amúgy is makróoptika, arra meg nem kell autofókusz 🙂
Hello!
Alábbiakban kérném véleményed, Canon EF 50mm 1.8 II leesett vázastól..
Ebben a témában elhangzottakat éreztem legközelibbnek a problémához.
Ütközés következtében a tubus kirepült a házból úgy, hogy a rögzítő csúszó gyűrűt kirántotta a tokból.
Az obi érintkezőjéhez csatlakozó szalagkábel szó nélkül elszakadt.
A bajonett egyik füle letört. (ettől még masszívan tart)
Ennyi amit felfedeztem, a tubus látszólag sértetlenül egyben maradt.
A fém gyűrű hosszas egyengetésének köszönhetően a tubus újra könnyedén mozog a házban még így szárazon is pont mint fénykorában. (Ettől féltem, hogy nem lesz tökéletes, de..)
A szalagkábelt ideiglenesen (míg meg nem érkezik az új) vezetékekkel pótoltam, hogy felmérhessem van e további probléma, de sajnos valami nem kerek.
Sem a rekesz sem az AF nem működik, meg se rezzennek.
A nyákon lévő alkatrészeken végigmentem pákával, de semmi.
1.8-as rekeszen lehet képet készíteni (AF ekkor sem jó) de amint kisebbre állítom Error 01-et dob.
Ha manuálisan fizikailag állítom a rekeszt 1.8-nál kisebbre akkor eleve error 01-el indul a gép.
Error 01 elvileg érintkezőre utal a gép és az obi közt de azokat végigmértem többször is, érintkezőtől a panelig.
A fentieken kívül mechanikai sérülést nem találtam.
AF motort mértem 7 ohm.
Motorvezérlő ebben is LB1836 de nincs kéznél, elképzelhető ennek a hibája az esettől?
Véleményed szerint mi okozhatja még a jelenséget?
Köszönöm!
a rekesz vezérlése alapján egyértelmű, hogy a rekeszvezérlő motor nem jó, mert amint megkapja a nyitott rekesz jelet a végálláskapcsolóól, megpróbálja kinyitni, de nem tudja. H a ahatároló érintkező lenne rossz,akkor nem tudná, hogy nyitva van.
gondolom ezen is van BGA alkatrész – ha az lerepedt, akkor el lehet felejteni az egészet.
várj, míg lesz egy donor. éppenséggel van egy feltámasztott példányom, de ha belehal a kísérletbe – márpedig minden szétszedésben benne van a lehetősége – akkor vissza kell szerezned.
Ez összefüggésben lehet az AF-el is?
Mert 1.8-on hagyva, nem jelez hibát a váz de AF akkor sem megy. Obit felismeri.
A rekeszléptető mindkét tekercsén (ha jól sejtem azok) 18.5 ohm-ot mértem, (a szalagkábel másik végén mérve is).
Video modban rátettem az obit szétszerelt állapotban. Video modban folyamatosan a beállított rekeszt kellene tartania. Gépen 1.8 feletti rekeszt állítottam (manual). A tekercseken nem mértem feszültséget, tehát ha jó az elgondolásom a léptető motor nem kap feszt sem. A végállás kapcsolón mérhető ~4.5V.
Akár hogy állítgattam a vázat és a rekeszt manuálisan semmire nem reagált.
Mondjuk a panel is kapott egy pofont mert az egyik oldala kicsit kiugrott a helyéről, úgy kellett visszapattintani, ezért is mentem rajt végig pákával.
BGA alkatrésszel nem találkoztam.
nem kell semmit tartania, mert a magnesek miatt van annyi fékezőnyomatéka
Köszönöm a hozzászólást!
Megvan a hiba, megy a rekesz és az AF is.
Már csak a szalagkábelt várom a végleges összerakáshoz.
na és mi volt a hiba?
Közben volt egy hsz-em ami kimaradt a moderációból:
Szabolcs szerint:
A hozzászólás rendszer-moderációra várakozik.
2015-05-04 – 23:38
Ez összefüggésben lehet az AF-el is?
Mert 1.8-on hagyva, nem jelez hibát a váz de AF akkor sem megy. Obit felismeri.
A rekeszléptető mindkét tekercsén (ha jól sejtem azok) 18.5 ohm-ot mértem, (a szalagkábel másik végén mérve is).
Video modban rátettem az obit szétszerelt állapotban. Video modban folyamatosan a beállított rekeszt kellene tartania. Gépen 1.8 feletti rekeszt állítottam (manual). A tekercseken nem mértem feszültséget, tehát ha jó az elgondolásom a léptető motor nem kap feszt sem. A végállás kapcsolón mérhető ~4.5V.
Akár hogy állítgattam a vázat és a rekeszt manuálisan semmire nem reagált.
Mondjuk a panel is kapott egy pofont mert az egyik oldala kicsit kiugrott a helyéről, úgy kellett visszapattintani, ezért is mentem rajt végig pákával.
BGA alkatrésszel nem találkoztam.
Válasz
Mostanira válaszként:
Megmajmolt az a fránya szalagkábel, a két utolsó pár meg van fordítva a szalagkábelen, mivel ocsmány módon szétszakadt pont ott ahol át van fordítva ez elkerülte a figyelmemet.. a lényeg, hogy egyszerűen megoldódott. Azóta már jó pár kép készült vele.
A letört bajonettet közben megragasztottam de kicsit nyugtalanít, félek, hogy egy kisebb erőltetéstől leválik és ha bekerül a zárszerkezethez ki tudja mit művel, valószínűleg nálad kötne ki. 🙂 Bár így is gondolkodom, hogy egy átnézésre elküldöm, mert azért csak koppant a váz, még ha a kis 50-es mint egy kis suzuki gyűrődött alatta..