Az optikának el volt szakadva a blendekábele.
Ez még nem is lenne baj – de blendekábel égen-földön nem kapható. Jött az ötlet, hogy akkor egy másik, legalább szélességben azonos kábelt rendelek meg, majd azzal toldom.
A nem bele való kábelt viszont így 2 helyen kellett toldani/ragasztani.
Amúgy iszonyú undorító dc-motoros szerkezet.
Javítás után a blende már rendben, de az AF nem ment….. Gondoltam, hátha a vezérlő IC. Kivettem egy másik Sigmából, LB1836, éppenséggel beszerezhető a kereskedelemben.
Ugyanolyan lett – vagyis ugyanúgy nem működött (közben szét-összeszerelés, ezerszer.). Egyszer – csak úgy játékból – kézzel megforgattam a hajtóművet. Utána az AF működött – kb 3-szor. Vadul szét-össze. Nincs kontakthiba.
Rámértem a motorra. 0.4 ohm – hmmmm…… Ez nagyon kevés.
A másik sigmában (hasonló motor) 4 ohm. ????
Megforgattam az enyém tengelyét – 5 ohm. Tovább forgattam – megint 0,4 ohm. Szóval az a baja, hogy van benne egy zárlatos rotortekercs (DC-motor) , ha annál áll meg, akkor az IC letilt. Most kivettem az egész hajtóművet (mert full manuálban néha beakadhat a fogaskerék, utána még egyszer szétszedtem, és a panelon ráforrasztottm a manuált jelző lábakra, így a vázon is jól jelzi az utofókuszt.
Egyébként biztosíték nincs benne, az IC-ben viszont biztosan van túláramvédelem.
A fókuszolás fogaskoszorújában le volt törve egy fog a pálya végén, emiatt sem akartam a DC-motorral vacakolni. Amúgy is makróoptika, arra meg nem kell autofókusz 🙂
7 Responses to Sigma 105 F2,8 macro – átépítés manuális fókuszra (HU)